Viva Las Vegas

6 juni 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

We hebben de wekker gezet om 05.15 uur om te gaan genieten van een spectaculaire zonsopgang. Buiten staat een bankje waarop we kunnen zitten. Het beloofd weer een hete dag te worden. We genieten van de eerste zonnestralen die de bergen doen oplichten in meest mooie kleuren. Elke laag van de berg heeft een andere kleur, de meest mooie kleuren vloeien in elkaar over. Er heerst een serene rust. Je voelt je klein en nietig in de bergen. Wat zijn we blessed dat we hier mogen wakker worden en hier mogen zijn. En dat we dat overweldigende gevoel met elkaar kunnen delen. We beleven deze reis intens. Na de Sunrise gaan papa, mama, Hinke en John weer slapen. Ik kan net als alle andere nachten niet meer slapen na 05.00 uur, en besluit een schommelstoel te pakken. Ik zet de schommelstoel neer in het ruige landschap en kijk zwijgend hoe de zon nu bijna boven de bergen staat. Ik schrijf mijn verslag, en maak nog een paar foto's terwijl iedereen nog ligt te slapen. Het lijkt heel even of ik helemaal alleen op de wereld ben. Nog heel even en dan verruilen we de woestijn voor de hectiek van Vegas. Ik kijk nog eens goed om mij heen. Dit nemen ze ons nooit meer af.

Als iedereen weer wakker is geworden, gaan we douchen en de auto weer inladen. John en Hinke halen water, fruit en broodjes terwijl papa, mam en ik uitchecken en het personeel bedanken voor hun lieve woorden en cadeaus.

We rijden dwars door Death Valley richting Las Vegas. Een rit van 152 mijl die ongeveer 2,5 uur gaat duren. We verlaten de woestijn en komen op de highway. Na een tijdje drinken we koffie en thee in een Starbucks langs de weg. Lekker. Nog een klein stukje tot we in Las Vegas zijn, Viva Las Vegas!

Om 13.30 uur rijden we Las Vegas binnen. We kijken onze ogen uit. Het ene hotel nog groter en kleurrijker  dan de ander. Overal waar je kijkt rijden auto's, staan hotels met schreeuwende reclameborden. Maar ook palmbomen, gelukkig hier toch nog een beetje groen. Het is er een drukte van belang. Het wemelt er van mensen van alle nationaliteiten over de hele wereld. We moeten wennen aan de welvaart en weldaad. Dit is Las Vegas, dit is Viva Las Vegas! Toch gek zo'n stad gebouwd middenin een woestijn. Het is er heet, heel heet. Maar de hitte went, de warme fohnwind ook.

Aan het eind van The Strip staat hotel New York New York. Onze slaapplaats voor deze nacht. Het is een hotel waarin alles is nagebouwd, van Statue of Liberty tot aan New York Pizza.

We checken in, we zijn aan de vroege kant. Er is al 1 kamer beschikbaar. We brengen de bagage naar de kamer en maken ons klaar voor een middag/avond in Las Vegas. We lopen over the Strip, de mainstreet van zo'n 6 mijl, op zoek naar de bushalte voor onze La Douce bus, waar we 24 uur gebruik van kunnen maken. We pakken de bus naar het einde van the Strip, naar het oude centrum van Las Vegas. All the way downtown naar Fremont Street.

Wat een gekte, wat een kermis. Je kan het zo gek niet bedenken of het is er, alles over the top, en toch ook wel weer een feestje om er te zijn. Er vliegen mensen in kabels boven je hoofd. Er lopen verklede mensen en er zijn straatmuzikanten, die zorgen voor meer live entertainment dan goed voor je is. Maar ook hier genieten we van. Papa en mama kijken hun ogen uit. Ze zijn er stil van. We gaan wat eten in een casino, alvast voor mijn verjaardag. We kletsen over van alles en nog wat. Na het eten lopen we nog wat rond en pakken we de bus naar de halte Confection Centre. Vanaf daar lopen we terug langs alle meest bijzondere hotels en casino's. Er komen heel wat thema hotels voorbij, zoals Venetië, Parijs en Treasure Island. Overal gebeurd wat, je hebt ogen te kort. Bij het Bellagio hotel bekijken we de watershow in de fontein van het hotel. Prachtig. We drinken wat op het terras van het Venetië hotel. Daar kun je zelfs je laten bezingen in een gondela. In het casino facetimen we nog even met Wim en Isa. Ik ben blij om ze even te zien. In Nederland ben ik tenslotte al jarig geweest. Hier moet ik nog een paar uurtjes wachten op mijn 43 ste levensjaar. John denkt in het casino rijk te worden en stelt zijn geluk op de proef. Yes! Gewonnen, en gaat zijn prijs cashen. Een voucher van €0,20 cent. Mazzelaar!We lopen nog langs de M&M store. John en papa denken stiekem als verrassing een cadeautje voor me te kunnen kopen. Maar helaas, ik had het wel door, want tenslotte zijn Anke en M&M  2 handen op één  buik.

Het is 23.45 uur als we ons hotel binnen komen en een drankje bestellen aan de bar. We tellen af naar 00.00 uur. Ik ben jarig, in Las Vegas Nevada.

Toch speciaal om hier te zijn met ons vijven en mijn 43 ste verjaardag te vieren. Ik wordt door de liefste mensen toegezongen en we proosten met een gin tonic. Ik krijg een grote fles M&M's met Happy Birthday er op. En wordt ik versierd, ....met slingers... het is feest! Ik krijg van de barman een gratis shotje met kers en blauwe glibberige smurrie. Bah, wat lekker. Boven in de kamer hangen ze slingers op en krijg ik een cadeautje, een armbandje met een plaatje Make Memories 4 Ever With Every One. En dat zijn we precies aan het doen. Zo speciaal, zo bijzonder! Zo waardevol! Een goed en mooi begin van deze (verjaar) dag! Thanks Las Vegas, voor deze tijd.

Je was verpletterend, overdonderend en hectisch, maar met charme! John en Hinke besluiten beneden in het casino hun geluk nogmaals te beproeven, ik ga slapen. Moe, maar voldaan duik ik mijn Kingsize bed in. Ik mis thuis, en FaceTime nog even met Wim. Morgen ben ik nog steeds jarig, ik mag dit jaar extra lang jarig zijn, 33 uren. Wat ben ik een bofkont. Slaap lekker. Morgen richting Grand Canyon. Wat staat ons daar weer te wachten?

John en ik gaan naar het casino beneden in ons het hotel. We zoeken een ATM om wat  cash want de gok kasten slurpen gulzig de dollars naar binnen. Elke keer als je aan de hendel trekt hoop je dat er dollars uitrollen met allemaal toeters en bellen.......helaas.Wat veel speel automaten.....welke is de lucky one?

Ook spelen we black Jack, zoals je dit ziet in de films. Spannend om te doen hoor, gewoon al de stapeltjes fiches en het tikken op de tafel wanneer je een kaart wil.

We besluiten een drankje te gaan doen aan de bar en daar lopen we Kenneth tegen het lijf......How are YOU doing? We raken aan de praat en al snel komen zijn vrienden er ook bij en hebben we veel lol, drinken we een Budweiser, kletsen we en belanden we aan de bar. De fiches leveren we maar weer in en halen nog maar een biertje.

Om half vijf is het dan toch echt wel tijd om wat te gaan slapen. Wat een dag en wat een indrukken.

1. Pietje:
    8 juni 2017
    ANKE ALLER EERST GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG EN EEN GEZOND LEVENS JAAR TOEGEWENST MET AL JE DIERBAREN.DANKJE WEL VOOR ALWEER EEN MOOI REIS VERSLAG.IK GENIET OOK MET JULLIE MEE.
    EEN HARTELIJKE GROET JE ZUS EN TANTE
  2. Els en meindert:
    9 juni 2017
    33uur jarig zijn is iets om nooit meer te vergeten! Alsnog van Harte Anke...
    wat hebben we weer genoten van dit verslag,lieve mensen een fijne dag
    maar weer! Liefs van Meindert en Els.