Op weg naar Grand Canyon

7 juni 2017 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

We slapen uit en gaan om een uur of 10 douchen. Ik ben jarig!! Het is 7 juni. Het is weer een stralende dag. En het beloofd wederom een hete dag te worden. In Nederland ben je blij met heerlijk zomers weer, hier is het de normaalste zaak van de wereld dat het bloedheet is. Ik voel mijn keel, die het geweld van alle airco niet echt prettig meer vind. We zijn nu een week onderweg. Wat hebben we al veel gezien en gedaan. Als ik uit het raam kijk zie ik de rollercoaster gaan van het hotel. Daar zitten wij ook vrijwillig in. We gaan van stad naar de meest mooie natuur, van de hectiek in de rust. Wat is dit een geweldige ervaring.

We checken uit, en gaan in een bakkerij in het hotel ontbijten, het is inmiddels alweer 11.30 uur. We bestellen een heerlijk broodje en wat te drinken. Ze maken een feestnummer van me. Er zijn slingers, een badge met It's my birthday. We stappen in de auto onderweg naar Tusayan, Grand Canyon. Het is een rit van 289 mijl, die ongeveer 4 uren en 40 minuten gaat duren. In de auto hangen er slingers er wordt er voor me gezongen.

We rijden gelukkig in een keer goed de stad uit. Bye state Nevada. We're going to state Arizona! We gaan terug naar de natuur, de rust en de ruimte. Onze ogen en oren hebben voorlopig wel weer even genoeg prikkels gehad, zeg maar gerust dat we overloaded zijn.

We rijden over de highway via Kingsman, Hackberry en Seligman, een stukje over de Historic Route 66. De meest beroemde highway die er is, richting Yusayan. Het dorp waar we deze nacht slapen in de Grand  Canyon Plaza. Voor ons rijden er een paar stoere cowboys, zonder helm of enige bescherming op hun reusachtige motoren. Het liedje I'm on the highway to hell komt in ons op. Onderweg stoppen we bij een tankstation om te tanken en een ijsje. Er is een shop bij die vol hangt met snuisterijen, indianen spullen, nep dieren en beren. We kopen er heerlijke broodjes. Buiten op een bankje, gemaakt van Wagonwheels, zit een man, een echte woeste oude Amerikaan. Ik maak stiekem een foto. Dit is een typisch Amerikaans plaatje wat rechtstreeks uit een film zou kunnen komen. Nog een klein stukje, dan zijn we dichtbij Grand Canyon National Park.

We komen rond 16.30 aan bij ons hotel. We checken in. We hebben twee kamers naast elkaar op de begane grond. Er zit een raam in de kamer, maar a room with a view is het niet echt. Wat maakt het uit. We gaan buiten zitten en drinken gezellig een verjaardagsborrel met wat lekkers. We besluiten om nog even te gaan zwemmen, het is nog heerlijk weer. Er is een hot tub bij het zwembad met bubbels. We gaan er met z'n allen in. Wanneer beleef je dat? We zitten in Amerika, Arizona en de maan is al te zien. Wanneer we allemaal rimpelig zijn gaan we naar de kamer om te douchen. Om 20.30 uur gaan we eten in het restaurant van het hotel. Er ligt confetti op de tafel, er hangen vlaggetjes aan Budweiser bierflesjes. Het personeel van de keuken komt aanlopen. Ze zingen in koor Happy Birthday to you. Wat lief! Ik krijg een stuk cheesecake met aardbeien en een toefje slagroom. Bovenop een brandend kaarsje. Ik krijg een knuffel en felicitaties van een van de obers. Ik blaas het kaarsje uit, mijn wens hou ik nog even geheim. We eten heerlijk, een feestmaal. Mijn verjaardag is bijna voorbij. Ik FaceTime nog even met Isa, ik heb haar wakker gemaakt. Goedemorgen lieverd! Het is daar 7.00 uur. Na het eten maken we nog even een wandeling in de omgeving. We maken ons op voor de dag van morgen. Een helikoptervlucht over de Grand Canyon staat ons te wachten. We kijken er allemaal naar uit. Spannend! Dag 7 juni, tot volgend jaar! Je was speciaal, bijzonder en onvergetelijk!

1. Klaas en akke:
    9 juni 2017
    lieve mensen .

wat weer een mooi verslag van jullie reis.
    wat is het een belevenis , het lijkt wel een film ! die echt is
    wat zien jullie veeeeel .
    en anke wat zie je er ook stralend uit met je verjaardag .
    super!!!!

heel veel liefs en geniet .dikke kus voor allemaal.
    ps piety kun je nog wat orde houden! ha ha.