Los Angeles here we come

10 juni 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag verlaten we Arizona en gaan terug naar Californië. We moeten om 10.15 uur vliegen met Delta Airlines KL5738, vanaf Sky Harbor International Airport Phoenix. Dus staan we vroeg op, de wekker gaat om 06.45 uur, wat nou vakantie..

We checken uit, en rijden naar het vliegveld. Op zoek naar de Hertz Car Rental Return. De dag is aangebroken dat we onze vertrouwde auto moeten inleveren, dat voelt toch een beetje vreemd. We hebben er tenslotte samen meer dan 2000 kilometer in doorgebracht. De auto wordt gecheckt en we krijgen het sign dat het Okay is. Dag Dodge, dank je wel! Op naar Terminal 3. We worden door de shuttlebus gebracht. We printen onze boarding passen, en lopen naar de bagage drop off van Delta Airlines. Oeps, één van de koffers iets te zwaar, dus ter plaatse de koffer open en er iets uit, en in de handbagage. Een paar schoenen en de M&M bottle blijken al genoeg te zijn om een extra charge van 100 dollar te besparen. We lopen door naar de bagage check en halen wat te drinken. We wachten bij gate 16 totdat we kunnen boarden. Het is een korte vlucht, maar krijgen zelfs wat te drinken en een zakje pretzels. Na een uurtje gaan we al weer dalen. Sneller hadden we niet kunnen rijden. We zijn benieuwd wat Los Angeles ons gaat bieden. We hebben een goede tourguide geboekt. John is er al 7 keer geweest, maar het verveelt nooit. We hebben er zin in.

Yes we made it. Los Angeles here we come. We gaan je ontdekken, beleven, voelen en proeven.

Het gaat allemaal voorspoedig, in no time hebben we onze bagage en zitten we in de bus richting Hertz, voor het ophalen van onze huurauto. Het is er druk. Als we aan de beurt zijn, worden we door Arthur big nose geholpen. Het is een hele grote aardige man, hij vraagt ons waar we in Nederland wonen. Hij is lang geleden in Amsterdam geweest. Er is een klik. Onze auto is nog niet klaar. Hij vraagt John of hij het ook erg vindt om in een grote auto te rijden. Hij wijst op het plaatje een Ford Experience aan. Ik zie dat John begint te lachen. Nee hoor, geen probleem, ik heb altijd al in een Ford willen rijden. Dus krijgen we een gratis upgrade, hoe cool! Wat een vette bak! John zegt niks tegen de anderen. We lopen naar de auto. Daar aangekomen zijn papa en mama en Hinke heel erg verrast, zij verwachtten een Dodge Mini Van, niet deze grote coole bak. Is die voor ons? Yes baby! We stellen de navigatie in en rijden over de Highway van LA. Wauw, we zijn er! In een kleine 50 minuten rijden we naar ons hotel Sportmen's Lodge, Studio City. Het is een mooi hotel en de kamers zijn prima. Lang geleden was dit een populair hotel van de sterren. Bij het inchecken worden we door de receptionist begroet als, daar zijn Charlie's Angels, grappig!! We zetten onze koffers neer en gaan naar het zwembad. Daar bestellen we een Club Sandwich en wat te drinken.

Het is bewolkt, maar de zon probeert er doorheen te komen. Het is een graad of 21. Eigenlijk voor ons best koud. We hebben de afgelopen dagen een temperatuur gehad tussen de 35 en 42 graden. Maar we genieten! Als onze bestelling komt vallen we weer in verbazing. Wat veel eten. Een Club Sandwich met meer dan 4 lagen. Dat is toch veel te veel voor normale mensen. Maar hier is het blijkbaar normaal, er zitten ook nog frietjes bij?? Waarom?? Volgende keer maar minder bestellen. Na het eten gaan we even naar de kamer om zwemkleding aan te trekken en gaan we relaxen bij het zwembad. Iets waar we de afgelopen dagen geen tijd voor hebben gehad, althans niet een hele middag.  De wolken zijn inmiddels verdwenen en  hebben plaats  gemaakt voor een heerlijk zonnetje. We genieten van een borrel, zwemmen, het van het  niets moeten en elkaar. We are in Paradise! Om een uur of 18.45 uur gaan we naar de kamer om even te douchen. We hebben besloten om toch nog maar even de stad in te gaan. En.. dan kunnen we nog een stukje rijden. John vindt het geweldig om in deze auto te mogen rijden.

We rijden naar Hollywood Hills, naar de beroemdste letters van de hele wereld, de letters die in zovele films voorbij komen., de Hollywood Sign. We rijden up Hill in een smalle straat langs de meest prachtige huizen. Wat gaaf om hier te zijn! Vanaf de berg heb je fantastische uitzicht over Los Angeles. Na het nemen van foto's stappen we weer in onze auto en rijden naar Hollywood. We parkeren de auto en lopen Hollywood Boulevard op, over de Walk of Fame. Altijd al een keer willen doen, en nu zijn we hier, op zaterdagavond. Family van Dijk in Los Angeles. Ongelofelijk en soms nog een beetje onwerkelijk. Het is een drukte van belang in de stad. We kijken even bij het Roosevelt hotel waar John een paar keer heeft gelogeerd voor zijn werk, wat een gaaf hotel. We drinken koffie en thee in een leuk tentje. Papa en mama kijken hun ogen uit. Alles maakt grote indruk. Papa voelt zich op een gegeven moment niet echt veilig meer op straat. Tijd om naar huis te gaan. De navigatie brengt ons gemakkelijk weer terug bij ons hotel. Hinke, John en ik doen nog een Bud Light in het kroegje naast het hotel. Wat weer een dag, op naar morgen. Onze allerlaatste hele dag in the States.

Slaap lekker LA, ook al slaap jij waarschijnlijk nooit.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Klaas en akke:
    11 juni 2017
    hallo lieve fam

het is elke keer weer spannend om het verslag te lezen, elke keer een nieuwe belevenis.
    en het is niet zomaar wat.
    we wensen jullie ook de laatste dagen het aller beste toe.
    anke , wat maak je die verslagen goed! het is net of we er bij zijn!!

lieve groeten van ons
  2. Pietje:
    11 juni 2017
    je hebt er weer een mooi vakantie verslag van gemaakt anke ,ik vind het geweldig hoe je alles een plekje geeft.
    een hartelijke gr jullie zus en tante
  3. Oma van der wal:
    12 juni 2017
    Wat weer een belevenis geweldig. Mooie verhalen nog maar even genieten. Veilige vliegreis terug
  4. Botsje:
    12 juni 2017
    Ik ha de lêste 5 ferhalen yn ién ruk út lêzen, wat prachtich om sa mei te reizgjen!
    Wat sjogge en belibje jimme in soad, ûnferjitlik! En Anke, wat kinsto it prachtich ferwurdzje! Goeie lêste dagen tawinske en oan´t gau!!
  5. Els en meindert:
    Lieve Familie,
    Weer geweldig genoten van al de mooie dingen die jullie hebben meegemaakt
    en gezien!
    Fijne laatste dagen met elkaar, en een hele goede reis terug!
    Doeiii Els en Meindert.