Hello Yosemite National Park

3 juni 2017 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Alweer een nieuwe dag. Het is een beetje bewolkt en ongeveer 17 graden. Na het ochtendritueel en facetimen met het thuisfront gaan we ontbijten. Na het ontbijt halen John en Hinke onze huurauto op in Masonstreet. Papa, mama en ik halen de bagage uit de kamers en checken uit. Daar komen ze aan in een Dodge, met 7 zitplaatsen. Machtig mooie ruime auto en het zit fantastisch. Daar gaan we, we rijden dwars door de stad en verlaten San Francisco, onderweg naar de Highway 280 East.

Onderweg zien we de meest mooie natuur. We kletsen wat, zingen mee met liedjes op de radio en genieten van de grote trucks, motoren en elkaar. Het is een rit van 200 mijl. Gemiddelde snelheid die je mag rijden is 65-55 MPH. Omdat de batterij van de telefoon wordt leeggetrokken door de navigatie, slaan we de snelweg af om een charger te kopen. We belanden in een Chinese supermarkt en proeven daar Pocky. Erg lekker. We kopen wat  te drinken en chips en een koffie bij Starbucks. En weer door richting Yosemite National Park. De omgeving wordt steeds bergachtiger en dorrer. De vlakten zijn immens groot en imposant. Fantastisch om te zien! Met nog 70 mijl te gaan stoppen we in een klein dorpje bij een supermarkt. Als we uit de auto met airco stappen worden we overvallen door de hitte. Een warme fohnwind en 32 graden. Dus slippers aan. Toch wel handig dat je dan alles bij je hebt. We kopen brood en vleeswaren en plassen onze blaas uit ons lijf. Zo dat lucht op. En weer door. We lunchen in de auto.

Uiteindelijk arriveren we na de meest mooie rit dwars door de bergen rond 16.00 uur bij ons hotel Yosemite View Lodge. We checken in en krijgen een prachtige kamer met kingsize bed, openhaard en keuken, grenzend aan de woeste rivier die uit de bergen van Yosemite Valley komt denderen. Wat een kabaal, wat een natuurgeweld. Weer iets anders dan gillende sirenes in de straten van San Fran. Maar wat is het hier mooi. We drinken op ons terras van de kamer een heerlijk koud biertje met wat nootjes en chips. Een traktatie! Want wat is het warm. De lange broek wordt verruild voor een korte en stappen in de auto naar Yosemite National Park op nog geen 10 minuten rijden van ons hotel. Bij aankomst van het park staat de park ranger ons vriendelijk te woord en na het betalen van 30 dollar kunnen we doorrijden.

We vallen van de ene verbazing in de andere. Wat is het hier mooi! En wat voel je je dan klein en nietig. Bergen, rotsen watervallen. Wauw, indrukwekkend! Niet uit te leggen, dit moet je zelf zien, horen voelen en beleven! Er valt een serene rust over je heen. Waarom zoeken we dit niet vaker op, in plaats van maar door te denderen in de snelle drukke wereld van hectiek en moeten. Hier moet je helemaal niets. Alleen kijken, genieten en jezelf zijn!

Wat bijzonder om hier te zijn. Rond een uur of 19.30 eten we wat in een restaurant in het park. John the knife thief brengt ons weer tot tranen toe aan het lachen. We rijden terug naar het hotel en sluiten deze bijzondere dag af met chillen op de kamer en een potje Yatzee.

Bedankt Yosemite National Park voor deze mooie natuurbelevenis. We gaan heerlijk slapen en kunnen niet wachten op de dag van morgen!

1. Pietje:
    4 juni 2017
    ik heb weer genoten van al het mooie wat jullie allemaal zien.
    en geniet ook een beetje mee.
    dank je wel voor het mooie reis verslag.
    liefs jullie zus
  2. Sellma en Wytske:
    4 juni 2017
    Prachtig geschreven Anke, heel leuk om de reis een beetje mee te beleven. dankjewel.
    Warme groet,
    Wytske en Sellma
  3. Els en meindert:
    5 juni 2017
    we hebben weer genoten van dit verslag!
    doeiii kusjes van ons.