Het is zover!

1 juni 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Wauw, het is zover! We gaan! Het is donderdag 1 juni. Wat is dit bijzonder. Er ontstond maanden geleden een idee, we hebben een route uitgezocht en geboekt. En nu gaan we dan echt. We gaan naar Amerika met ons vijven. Net als vroeger. Alleen gingen we dan in de auto met de vouwwagen. We hebben er zin in, Hier hebben we maanden lang naar uitgekeken! En nu.... nu mogen we. Het is zover!

Ik heb papa en mama opgehaald om 04.10 uur en daarna door naar Joure om Hinke op te halen. We zijn ruim op tijd op Schiphol en checken alvast de bagage in. We wachten op John die  met de trein naar Amsterdam komt. Als ook John gearriveerd is zijn we compleet. Onze familytrip naar de USA kan gaan beginnen. We drinken een bak koffie en thee met een heerlijke bonbon en gaan naar de gate D07. Gelukkig geen vertraging, de vlucht  KL605 vertrekt op tijd om 09.50 uur naar San Francisco. We zitten allemaal naast elkaar en de reis van 10 uren en 20 minuten gaat snel voorbij.

Eerlijk is eerlijk, vliegen met een Boeing  777 is een feestje.  Eten en drinken in overvloed. Papa en mama krijgen een glas bubbels van de stewardess en krijgen wijn en nootjes en de glazen mee van de stewardess om in het hotel nogmaals te proosten op hun 50 jarig huwelijk. De film Demain tout commence doet ons tot tranen toe roeren en Jim Bakkum brengt met "zijn jongens" een grote lach op ons gezicht. Zelfs op die van John en papa, en die van de buurvrouw, want ook zij keek gezellig met ons mee. Of zijn het dan toch de wijntjes, biertjes en baileys.... Nee, het was een Feestje! De landing is ingezet, Ook bij ons is inmiddels alles een beetje geland. We zijn er! Het land  van onbegrensde mogelijkheden en Trump. Amerika, San Francisco, Californië here we come!

Op het vliegveld een taxi naar het hotel, 50 dollar. En checken we in in het Cova Hotel, 655 Ellisstreet. Het is een hotel midden in de stad, downtown. En zo ziet het er eerlijk gezegd ook een beetje uit van buiten, down. Maar de kamers zijn schoon en prima. We hebben 2 kamers naast elkaar. We frissen ons even op en gaan dan de stad in.

We lopen naar Union Square. De zon schijnt, het is zo'n 18 graden. We bestellen een heerlijk groot glas bier en genieten van de zon en elkaar. Al snel komen de verhalen van vroeger.  We hebben het over het ouder worden en het besef dat we in een fase in ons leven komen dat er steeds meer mensen bij ons wegvallen en gaan wegvallen. Dat we moeten genieten van het hier en nu. Hoe bijzonder het is dat we als  gezin hier mogen zitten. Compleet, met ons vijven.  Ik zie tranen bij papa, van geluk!

We lopen door de steile straten van San Francisco en pakken de ouderwetse Cable Car voor 7 dollar richting Fisherman's  Warf. We kopen een foute burger bij de Mac en beginnen de lange dag te voelen in ons lijf. Het was een mooie dag, donderdag 1 juni, waarvan we extra lang mochten genieten vanwege het tijdsverschil van 9 uren. Papa, mama en Hinke gaan in de taxi terug naar het hotel. John en ik komen na een lange wandeling van een uur via Lombard Street ook thuis. Tijd om te gaan slapen. Sleep Well. Ben benieuwd wat de dag van morgen ons brengen gaat!

1. Wim:
    2 juni 2017
    Fantastisch !!! Volop genieten van elkaar en blijven beseffen hoe bijzonder deze reis is
  2. Sellma en Wytske:
    2 juni 2017
    Wat fijn dat alles naar wens is verlopen en dat het "hier en nu" heel erg belangrijk is om volop te kunnen genieten van al dat bijzonders. Warme groet voor jullie allen
  3. Botsje:
    2 juni 2017
    Prachtig begin van jullie reis!
    Heel veel plezier en fijn dat je onze op de hoogte houdt!!
  4. Anke:
    2 juni 2017
    Dank jullie wel! De dag is hier inmiddels ook weer aangebroken. Het is hier nu 07.00'uur. Ben alweer wakker, helaas. Kon vannacht ook niet slapen, heb toen mijn verslag geschreven. Jullie allemaal een heel fijn Pinksterweekend! Tot blogs! Liefs vanuit the USA. Kus Anke en fam.
  5. Klaas en akke:
    hallo familie

wat fijn dat jullie een goede reis hebben gehad .
    jullie genieten nu al ! zo te zien . super

hallo allemaal

wat leuk om wat te horen van jullie .
    het is echt genieten he je kan het zien.
    super veel plezier. liefs van ons .

6. Sellma en Wytske:
    Geniet en blijf monter
  7. Jan en Aukje:
    2 juni 2017
    Wat fijn dat jullie een goede reis hebben gehad.
    En nu genieten van alles en elkaar
  8. Conny:
    2 juni 2017
    Wat leuk om zo op de hoogte te blijven Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. Foto's zien er al gezellig uit. Lekker kletsen over vroeger, nu en vooruit kijken naar de toekomst... hoe bijzonder is dat met jullie vijven op deze bijzondere reis!!! Lieverds...geniet ervan met een Heule grote G!!!! Dikke tuut